Minecraft to gra, na punkcie której zwariował świat. Rozległe krainy zbudowane są w niej z sześciennych bloków i kształt ten nie oszczędza nikogo i niczego - nawet kura czy krowa są kanciaste. Dwa lata temu było na świecie ponad 140 milionów aktywnych graczy Minecrafta, a wśród nich także nasi uczniowie. Wkraczają oni do tego świata z błyskiem w oku i z pełnym zaangażowaniem, znikają w nim na długie godziny.
Ta gra jest jednak także potężnym i wyjątkowym narzędziem edukacyjnym - uczy współpracy, kreatywności, krytycznego myślenia, rozwija wyobraźnię przestrzenną. Właśnie te cechy skłoniły do jej wykorzystania w szkole w Drążnej w czasie tegorocznej edycji projektu Code Week. Uczniowie starszych klas mieli możliwość wykorzystać swoje doświadczenia i umiejętności w Minecraft i w czasie lekcji informatyki, a także po lekcjach w swoich domach. Najpierw poszukiwali odpowiedzi na pytania: QUIS? (łac.) Kto zaprojektował lub zlecił budowę?, CUR? (łac.) Dlaczego powstał ten budynek? Jak Rzymianie z niego korzystali? i CUM? (łac.) Kiedy budynek powstał?, a gdy już wiedzieli więcej o budowlach starożytnego Rzymu odwzorowywali je w wirtualnym świecie Minecraft Education.
Dzięki zajęciom uczniowie mogli połączyć naukę i rozrywkę, programowanie z poznawaniem dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, informatykę z historią. Niektórzy rozwiązywali te same problemy konstrukcyjne, jakie napotykali budowniczowie akweduktów kilka tysięcy lat wcześniej, inni planowali i organizowali prace zespołów, by odtworzyć potężne Colloseum i nie od razu, ale blok po bloku, budowali Rzym…
Organizatorami wydarzenia CodeWeek odbywającego się w szkole w Drążnej w dniach 16-20 października 2023r. byli Mirosław Jadrych (klasy IV-VII) oraz Honorata wiatrowska (klasy I, III).